یکشنبه , ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
5 ستاره

تمایز، راز موفقیت برند (فروش بیشتر با ایجاد تمایز)

تمایز یکی از عوامل تاثیر گذار در برند کسب و کار شما و همچنین افزایش فروش و بوجود آوردن مشتریان وفادار هست.

شما باید در خدمات و محصولاتتون ویژگی هایی راایجاد کنید که رقبای شما آنها را ندارند و این ویژگی ها باعث ایجاد شعف و هیجان در مشتریان و خریداران شما بشه.

تمایز می تونه در کالا، قیمت آن، شبکه پخش آن، برخورد فروشندگان، نوع خدمات و … باشه.

در این میان در دایره‌المعارف بازاریابی (بازاردانی) که به کوشش استاد عبدالحمید ابراهیمی به فارسی برگردان شده است، سه گونه از تمایز به نیکویی بیان می‌شود:
۱- تمایز فیزیکی؛
که در آن محصولات ممکن است مانند یکدیگر نباشند، به‌طور مثال درباره میوه‌ای مثل هندوانه اندازه، رنگ، مزه و قیمت آن ممکن است متفاوت باشد. همان‌گونه که گفته شد، به آن «تمایز فیزیکی» می‌گویند.

۲- تمایز نام تجاری؛
حالت دوم این است که محصولات یکسان ممکن است دارای نام‌های تجاری متفاوتی بوده ولی در پشت آن خدمات متمایز وجود دارد که به این حالت «تمایز نام تجاری» می‌گویند. در این حالت فرضا هندوانه‌های به‌ظاهر یکسان دارای نام‌های تجاری گوناگون مانند هندوانه قندی، هندوانه باغ‌آرزوها و مانند اینها هستند اما شیوه ارائه آنها متفاوت است.

۳- تمایز رابطه مند؛
مصرف‌کننده ممکن است رابطه رضایت‌بخشی را با یکی از عرضه‌کنندگان ایجاد کرده باشد که این حالت را «تمایز رابطه‌مند» می‌گویند.

به این نکته ایمان داشته باشید که اگر در کسب و کارتان تمایز ایجاد نکنید موفق نخواهید بود. نگاهی به کسب وکارهای موفق بیاندازید، تمام آنها به گونه خلاقانه در خدمات و محصولات خودشان نسبت به رقبا تمایز ایجاد می کنند.

  • Mixx
  • XING
  • Windows Live
  • Technorati
  • Slashdot
  • Squidoo
  • Posterous
  • Digg
  • Reddit
  • E-Mail
  • Google Bookmarks
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Yahoo! Bookmarks
  • Twitter
  • Facebook